sobota, 7 listopada 2015

3. WYCISKARKA I MAKARONIARKA FIMO

1. WYCISKARKA  FIMO

Zdj nr1. Wyciskarka Fimo



Wyciskarkę Fimo zakupiłam rok temu i użyłam max. 10 razy. Marka i wygląd skusiły mnie jak zapewne większość innych osób , które ją zakupiły. Zdj. nr 1 przedstawia jej wygląd na stan obecny  i zaznaczam że do użytku już się nie nadaje. Piękny i estetyczny wygląd to w przypadku tego urządzenia zdecydowanie za mało by wam je polecić. Zacznijmy od minusów, które przemawiają za tym by dokonać innego zakupu.
1. Gdy przeczytamy umieszczoną w środku instrukcję dowiemy się, że maszynka nie posiada w standardowym zestawie separatora, który oddziela modelinę od tylnej części tłoka w której umieszczona jest gumowa, czarna uszczelka ( widoczna na zdj nr. 1). Brak tego separatora ( np. krążka, powoduje że modelina wciska się między gumową uszczelkę i po 2 krotnym zastosowaniu powoduje jej zniszczenie. W zestawie mamy tylko 3 gumowe uszczelki, więc nie jest to dużo. Własny separator wykonałam z modeliny (czerwony krążek).

2. Brak w zestawie oleju, którym można nasmarować gumową uszczelkę też jest minusem ( ja stosowałam olej z maszyny).

3. Po 10 -krotnym użyciu wewnątrz tylnej części tłoka ( przy rączce), pękła i wykruszyła się
metalowa obręcz utrzymująca sprężynkę. Spowodowało to, że tłok przestał się przesuwać ( przy ruchu obrotowym), a suwać góra-dół.  Maszynki nie da się rozkręcić co jest równoznaczne z tym że nie da się jej naprawić. W czasie naprawy, okazało się że metalową śrubkę, która służyła do przykręcania rączki można spiłować zwykłym !!!pilnikiem. Metal z jakiego jest wykonane urządzenie jest jednym słowem tragiczny. Założyłam, że zakupiłam wadliwe urządzenie, ale po sprawdzeniu jak miękki jest "metal" obawiam się że jest to słaby produkt. Nie polecam.

Jeśli szukacie porządnej wyciskarki to skupcie się na produktach, które są wykonane z porządnego
metalu. Takim urządzeniem może być wyciskarka MAKINS wykonana ze stali. Jej cena wacha się w granicach: 150 zł. Dla porównania cena Fimo to ok. 110 zł lub kupcie tanią praskę, której zwyczajnie nie będzie żal , gdy się zepsuje.

2. MAKARONIARKA/ PRASA FIMO

Zdj nr 2 Prasa Fimo
Zdj nr 3,4  Wałki  prasy Fimo






Na rynku mamy dostępnych wiele  pras, cena ich wacha się od około 100 zł do 1500 zł. W tym poście opiszemy "makaroniarkę" Fimo. W skład zestawu wchodzi: prasa, rączka i mocowanie do blatu. Co do minusów jest tylko jeden, rączka dość często samoczynnie wypada. Na co należy zwrócić uwagę: Ponieważ w  prasę wbudowane są 2 wałki (zdj nr 3 i 4) do których przylepiają się resztki polimeru, najlepiej podczas pracy jasne kolory wałkować po lewej stronie urządzenia , a ciemne po prawej lub odwrotnie. Urządzenie należy czyścić regularnie, po zakończonej pracy. Użyć do tego możemy : pędzelka, mokrych chusteczek higienicznych lub papieru toaletowego. nie używamy elementów metalowych które mogą  zarysować powierzchnię wałków! Urządzenie zdecydowanie polecam.




















3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie zawsze takie uszczelki gumowe możesz zamówić u https://powerrubber.com/kat/uszczelki-gumowe/ i jestem zdania, że znajdziesz rozmiar jaki będziesz chciał. Ja już wiele razy korzystałem z tych uszczelek i muszę powiedzieć, że są one naprawdę wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za cenne wskazówki, cieszę się, że tu trafiłam przed zakupem wyciskarki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń